Cemil PASLI


Kavgaların Asıl Sebebi Nedir?

AİLE, EĞİTİM VE İLETİŞİM UZMANI CEMİL PASLI'NIN KALEMİNDEN...


“Eğer hala kızıyorsan, kendinle olan kavgan bitmemiş demektir” der Şems-i Tebrizi.

İnsanın dış dünya ile uyumu kendi iç dünyası ile doğrudan bağlantılı.

Dış etkenlere kızıyor gibi görünse de; insanın öfkesi aslında kendinedir.

Hani şarkıda der ya!

“Var bir yaşanmamışlık içimde ukde (düğüm) kalan”

İnsanın yaşanmamışlıktan ya da yaşanmışlıktan kaynaklanan ukdeler (düğümler) bir kulunç gibi insanı daraltıyor.

İnsan sakin ve öfkeden uzak bir hayat istiyorsa; önce kendi iç dünyasına yönelmeli ve oradaki düğümleri çözmeli.

Mutluluğun asıl kaynağı olan iç uyumu/iç huzuru yakalamayan insan dünyaya sahip olsa faydası yok.

Günümüz insanının içinde kaybettiği huzuru yakalamak için uzaklara daha çok uzaklara hareket etmesi onu daha mutsuz bir hale taşımaktan başka bir işe yaramıyor.

Daha uzaklar, daha çok eşya, daha çok para, daha yüksek makamlar, daha büyük makamlar, daha, daha, daha…

Tekasür suresinde ifade edildiği gibi kendi içindeki cevhere nefsini delerek ulaşamayan insan; çözümü dışarısında bağlantılı olduğu fani/geçici şeyleri çoğaltmakla bulmaya çalışıyor.

Sınırsız güç/Sınırsız huzur her insanın sadece ona özel olarak kendi içinde nefsinin kapağının altına gizlenmiştir.

Kendine, kendi iç dünyasından kaçarak dışarıya doğru kaçan her insan daha mutsuz, daha öfkeli, daha huysuz olacaktır.

“Şah damarımızdan daha yakın” (Kaf, 50/16) olan Rabbimizle hemdem olmanın tek yolu da iç dünyamıza yönelmekten geçiyor.

“Kendini bilen Rabbini bilir” ilkesi bizi iç dünyamıza yolculuğa çağırıyor.

“Bir saat tefekkür bir sene nafile ibadetten değerlidir” Hadis-i Şerif’i bir “bal arısı” gibi kitap ve insanlardan topladığınız nektar/usare/öz leri en az %51 kovanınıza çekilerek işleyin ve kendi balınızı yapın tavsiyesinde bulunuyor.

Tefekkür/Tedebbür/Tezekkür/Taaakkul/Halvet/İnziva/İtikaf gibi kelimeler insanın iç dünyasına yolculuğa işaret ettiği için en kıymetli kelimeler değil mi?

WHAT İS THE REAL CAUSE OF FİGHTS?

“Ifyouarestillangry, it meansyourfightwithyourself is not over,” saysShams-i Tabrizi.

A person'sharmonywiththeoutsideworld is directlylinkedto his innerworld.

Eventhough he seemsto be angrywithexternalfactors; A person'sanger is towardshimself.

Youknowwhat it says in thesong!

“There is somethingunexperiencedthatremains in knots inside me.”

Theknots (knots) thatarisefromtheunexperiencedorlivedexperiencenarrowthepersondownlike a lug.

If a personwants a calmandanger-free life; He mustfirstturnto his innerworldanduntietheknotsthere.

If a persondoes not achieveinnerharmony/innerpeace, which is therealsource of happiness, he is of nouse in theworld.

Thefactthattoday'speoplemovefurtherandfurtheraway in ordertofindthepeacetheyhavelostwithinthemdoesnothing but makethemmoreunhappy.

Furtheraway, morestuff, moremoney, higherpositions, greaterpositions, more, more, more…

As stated in theSurahTekasur, a personwhocannotreachthesubstancewithinhimselfbypiercing his soul; Ittriestofind a solutionbymultiplyingthemortal/temporarythings it is connectedtooutside.

Unlimitedpower/Unlimitedpeace is hiddenunderthecover of eachperson's self, exclusivelyforthem.

Everypersonwhorunsawayfromhimself, from his innerworld, will be moreunhappy, angrierandmoregrumpy.

Theonlywayto be in harmonywithourLord, who is "closerthanourjugularvein" (Qaf, 50/16), is toturntoourinnerworld.

Theprinciple of "He whoknowshimselfknows his Lord" invites us to a journeyintoourinnerworld.

TheHadith "An hour of contemplation is morevaluablethan a year of futileworship" advisesyoutoprocessthenectar/juice/essenceyoucollectfrombooksandpeoplelike a "honeybee" bywithdrawing at least 51% of it intoyourhiveandmakeyourownhoney.

Aren'twordssuch as Contemplation / Contemplation/Tezekkür/Taaakkul/Halvet/Retreat/Itikafthemostvaluablewordsbecausetheypointto a journeytotheinnerworld of a person?